Ever seen your gaming or collection photos...

All general 3DO chat here please.

Moderators: 3DO Experience, Devin, Bas, 3DOKid

Post Reply
User avatar
NeoGeoNinja
3DO ZERO USER
Posts: 343
Joined: Sun Apr 14, 2013 5:42 pm

Ever seen your gaming or collection photos...

Post by NeoGeoNinja » Wed Mar 12, 2014 1:53 pm

...used in a video on Youtube or in a magazine article?

Well, this sort of caught me off guard, but I was watching a video on Youtube earlier (re: 3DO etc) and a picture I took a while back of my fully boxed FZ-1 just popped up in this dudes video. Was a bit of a surreal 'double take' moment. Still, at least he appreciated it!

http://youtu.be/du2RHe6wB0w?t=1m10s

Yeah. That's my dining table and err... my geisha ornament too.

I also noticed bitrates photo of all his loose 3DO's (on the floor) made the cut too!

Anyway, anyone else ever experience this? Such is the expanse of the world wide web...

User avatar
Lemmi
3DO ZERO USER
Posts: 1189
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:10 pm
Location: Mich

Re: Ever seen your gaming or collection photos...

Post by Lemmi » Wed Mar 12, 2014 6:14 pm

yep i have, 2 times youtube videos and once on a forum i saw my pic being used to sell someone elses system LOL

so if you see this pic its my system heh


Image
Ex-3DO collector extraordinaire , but i still have my collection
Villagephotos is dead, need to find my old pics and find another host

User avatar
pitsunami
3DO ZERO USER
Posts: 342
Joined: Tue Mar 06, 2007 10:55 pm
Location: GREECE

Re: Ever seen your gaming or collection photos...

Post by pitsunami » Thu Mar 13, 2014 9:12 am

Lemmi wrote:yep i have, 2 times youtube videos and once on a forum i saw my pic being used to sell someone elses system LOL

so if you see this pic its my system heh


Image


Really????!!!

User avatar
Lemmi
3DO ZERO USER
Posts: 1189
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:10 pm
Location: Mich

Re: Ever seen your gaming or collection photos...

Post by Lemmi » Thu Mar 13, 2014 5:51 pm

yup really, one video was about the worst consoles ever made i think,
and another was about all the consoles over time
its been 5 years so i cant remember exactly
my pics are freely available on our sister site cdi
Ex-3DO collector extraordinaire , but i still have my collection
Villagephotos is dead, need to find my old pics and find another host

User avatar
T2KFreeker
3DO ZERO USER
Posts: 1241
Joined: Wed Feb 07, 2007 6:41 am
Location: Parts Unknown

Re: Ever seen your gaming or collection photos...

Post by T2KFreeker » Tue Mar 18, 2014 12:50 am

Hmm, I have personally never seen it but have heard of it in the case of them being used as stock photos like what happened to Lemmi. It's pretty crappy actually. If you can't take pics, then don't sell your stuff. It's misleading to use someone elses pics.
This is a stick up! Put all of your 3DO games in the bag and nobody gets hurt!

User avatar
sneth
Nibbler
Posts: 423
Joined: Thu Feb 05, 2009 5:31 pm
Location: STL
Contact:

Re: Ever seen your gaming or collection photos...

Post by sneth » Tue Mar 18, 2014 3:04 am

yeah. It's pretty neat when it pops up. Some of my stuff is very esoteric and rare. The auctions usually pop up on several gaming blogs, which really boosts visibility.
Some stuff I don't realize it is so rare until i start seeing so much traffic.

On the whole, I'm downsizing, so I'm glad other people take interest in some of this stuff.

Post Reply